Що краще: SEO чи контекстна реклама?
SEO чи PPC?
Щоразу, коли звучить це запитання, десь сумує один (але, найімовірніше, не один) інтернет-маркетолог… Давайте розбиратися, що до чого.
Отже, SEO – це низка дій, спрямованих на внутрішню і зовнішню оптимізацію сайту для пошукових систем з метою його потрапляння на якомога вищі позиції в результатах органічної видачі за релевантними запитами.
Контекстна реклама відображається над результатами пошуку за ключовими словами, але вже на платній основі та з позначкою “Реклама” (що об’єктивно має досить сильний вплив на ступінь довіри користувачів). “Але ж за пошукове просування теж потрібно платити!” – скажете ви. Тоді в чому ж принципова різниця між ним і PPC?
SEO – це робота на перспективу. При правильній оптимізації свого ресурсу вже через кілька місяців можна зайняти місце в топ-10 за певними ключовими словами. А при досягненні більш високих позицій з часом інвестиції в просування не тільки окупляться, а й будуть стабільно примножувати трафік у майбутньому. Контекстна ж реклама вимагає постійних фінансових вкладень. Крім того, вартість кліка може сильно зрости в ціні разом зі зростанням конкуренції запиту і не виправдати себе. А щойно рекламний бюджет буде вичерпано, посилання на ресурс зникне з поля зору потенційних клієнтів.
Тепер розглянемо різницю конкретно — у цифрах. Припустимо, бюджет на просування сайту становить 9000 ₴ на місяць. З контекстної реклами можна отримувати на день стабільно близько 50 переходів з оголошення на сайт за вартості кліка в діапазоні 5-8 ₴. На місяць приходитиме приблизно 1500 користувачів. Для досягнення хороших результатів за допомогою SEO потрібно близько 9 місяців. Уже на 4-й місяць просування можна досягти 50 органічних відвідувань сайту на день (1500 на місяць), з 6-го місяця – по 100 користувачів із пошуку щодня (3000 щомісяця), і до 9-го місяця їхня кількість зросте до 300 на день (9000 на місяць).
Разом: за 6 місяців (другий і третій триместр просування) ми отримуємо вже 21000 органічних відвідувачів. Результат SEO за 9 місяців і 81 000 ₴ = +/- 21000 переходів на сайт. Результат PPC за 9 місяців і 81000 ₴ = +/- 13500 переходів на сайт.
Як бачимо, вкладати в SEO істотно вигідніше, але результат буде видно не відразу, на відміну від контекстної реклами. Ідеальне рішення – поєднувати SEO-розкрутку з контекстною рекламою в Google. Так можна і одразу отримувати трафік на сайт і заявки, і паралельно напрацьовувати траст пошукових систем.