Які завдання вирішує лінкбілдинг?
Лінкбілдинг вважається основою будь-якої стратегії SEO-просування в пошукових системах. Його варто використовувати компаніям-початківцям і успішному бізнесу, який вже відомий великій аудиторії. Якщо Ваша позиція у видачі буде вищою, продажі та популярність послуг автоматично зростуть. Лінкбілдинг дозволяє підвищити довіру до Вашого сайту та компанії, а отже – принесе більше прибутку.
Разом з експертами лінкбілдерами КЕЙС розберемося в особливостях сучасних linkbuilding інструментів та визначимо, які завдання вони вирішать.
Що таке лінкбілдінг?
Лінкбілдинг – це метод просування шляхом отримання посилань, що ведуть на сайт. Його основне завдання – отримати якнайбільше посилань з тематичних ресурсів. Це збільшить авторитет сайту та приведе трафік.
Алгоритм Google розпізнає авторитетні сайти завдяки рекомендаціям в інтернеті. Такі сайти можуть переміщатися на вищі позиції у видачі, що автоматично збільшує конверсію та приносить більше відвідувачів.
Згідно з відкритими статистичними даними, більшість SEO-фахівців вважають лінгбілдинг однією з найскладніших стратегій просування. Звідси виводимо закономірність, що побудувати успішну стратегію лінкбілдингу та реалізувати її можна за умови чіткого розуміння особливості функціонування пошукових систем, а також використання сучасних методик SEO-просування.
Як працює лінкбіліднг?
Посилання – основний інструмент визначення релевантності сайту пошуковими системами. Чим більше якісних посилань, пим більше користі для клієнта.
Саме так оцінює масу посилань пошукова система Google. Важливо, щоб вона росла природним чином.
Наявність зворотного посилання на Ваш проєкт на інших сайтах є своєрідною рекомендацією для Google. Велика кількість таких рекомендацій дозволяє підтвердити корисність контенту та запропонувати сайт, на який посилаються, як найбільш вдалу відповідь у результатах видачі.
Механізм визначення релевантності та авторитетності сайтів насправді дуже складний. Це означає, що linkbuilding не буде єдиним підходом, але стане основою для досягнення максимальних результатів.
SEO-фахівці KEIS розробляють стратегії просування та реалізовують їх для клієнтів з різних ніш. Якщо Ви хочете замовити послуги лінкбілдингу, краще звернутися для цього до професіоналів, які вже мають безліч успішних кейсів з просування.
Переваги та недоліки лінкбілдингу
Linkbuilding вважається самостійним інструментом отримання якісних лінків на Вашому сайті. Він у буквальному значенні є будівництвом посилального профілю. Це означає, що замість масового придбання посилань завдання SEO-фахівця знайти найкращі варіанти та використовувати їх для розкручування.
Звідси виведемо основні плюси:
- Довгостроковий ефект – маса посилань з часом збільшується, підвищуючи авторитет сайту.
- Приріст органічного трафіку.
- Збільшення числа клієнтів.
- Економічні вигоди – можна отримати посилання безкоштовно.
З недоліків зазначимо:
- Складність реалізації.
Оскільки природний процес нарощування маси посилань для пошукової системи буде ключовим фактором ранжування, досвідчений фахівець виконує масу завдань з цією метою. Він повинен підібрати відповідні сайти-донори, домовитися з власниками або веб-майстрами, які займаються їх оптимізацією, підготувати контент, відстежити результати. Робота повинна проводитися комплексно, може включати різні етапи. Це трудомісткий процес.
- Витрати часу на індексацію та зміни ранжирування сайту.
Згідно з відкритими статистичними даними, помітні результати після впровадження стратегії лінкбілдингу можна побачити в середньому в період від 4+ тижнів, дивіться на графіку:

Завжди залишається ризик використання неправильної стратегії просування. У такому разі як результат можна отримати не підвищення позиції сайту та зростання конверсії, а санкції від пошукової системи та додаткові фінансові витрати. Найчастіше така ситуація відбувається коли за справу беруться непрофесіонали або новачки, які не володіють необхідним набором навичок і знань.
Кому варто використовувати лінкбілдинг?
Вам точно варто замовити просування посиланнями, якщо Ви відносите себе до бізнесу, який хоче:
- Отримати приріст органічного трафіку.
- Поліпшити свої позиції у видачі.
- Підвищити впізнаваність компанії.
Особливо складно отримувати лінки природним чином для нових компаній та сайтів. Також проблематично досягти позитивних результатів без лінкбілдингу тим ресурсам, які мають мало трафіку або їх тематика є висококонкурентною.
Класифікація посилань
Отримали зворотне посилання і можна подумати, що цього достатньо. Але не все так просто. Можна порівняти зворотні посилання з якістю дороги, яка веде до певного об’єкта. Уявіть собі, що є хороше шосе і клієнт ним набагато швидше доїде до пункту призначення. Таку аналогію можна провести для якісного зворотного заслання з авторитетного сайту донора. Будуть також і заплутані дороги з поганим покриттям, які не зможуть привести його до потрібного об’єкта. Саме такими можуть бути спамні, биті посилання або лінки, розміщені у донорів із сумнівною тематикою.
Пошуковим алгоритмам вкрай важливо оцінити не тільки масу посилань, яка веде на ресурс, що просувається, але і також їх якість. Для цієї мети будуть використовуватися якісні характеристики:
- Обсяг трафіку донора.
- Авторитет сайту (ДР).
- Довіра до сайту/домену (TF)/(DA).
- Тематика сайту, на якому розміщено зворотне посилання.
- Анкор, колоанкорний текст.
- Заспамленість сайту та інші.
Пошукові системи визначають досить великий перелік якісних характеристик зворотних посилань. І найважливішими з них будуть такі:

Дуже важливо зосередитись на отриманні якісних лінків. Важливо знати, як правильно вибрати донорів для посилань. Їхня кількість має бути максимально великою, але скільки саме лінків потрібно для Вашого проєкту зможе визначити лише досвідчений SEO-фахівець після аудиту. Штучно накручувати незначні другорядні беклінки, які не додадуть Вашому ресурсу ваги, недоцільно у 2025 році.
Існує класифікація посилань, яка дозволяє розподілити їх в залежності від різних характеристик:
- Анкора
Бувають:
- Безанкорні – не містять жодних слів за винятком прямої URL-адреси на сторінку Вашого сайту. Їх можна оточити відповідним околоанкорним текстом, який підведе читача до думки про те, що перейти за URL варто для отримання докладнішої інформації.
- Анкорні – є текстом, який приховує за собою URL. Часто анкор – це ключ або пошуковий запит, який найчастіше клієнти вводять у відповідний рядок пошуку. Можна також використовувати назву бренду Вашої компанії.
- Графічні – зображення, клікаючи на які, Ви можете перейти на відповідну сторінку сайту.
- Місця розміщення
Можуть розміщуватися у:
- контенті;
- сайдбарі;
- футері;
- користувальницькому контенті (коментарі, відгуки).
За статистикою, посилання, які розміщуються в корисному контенті, є найбільш цінними. Вони можуть принести зацікавлених клієнтів. Посилання у футері часто менш цінні, оскільки приносять мінімум трафіку, але при цьому вони добре індексуються пошуковою системою. Також лінки можуть розміщуватися в контенті користувача, тобто у відгуках, коментарях в соціальних мережах і на форумах.
- Атрибута
Це:
- dowollow – допомагають підняти сайт у рейтингу та передають більшу вагу ресурсу. Цей атрибут вважається стандартним.
- nofollow – не передають вагу і частіше використовується як згадка бренду, але показують алгоритму, що слідувати цьому лінку не слід. Використовуючи їх, можна знизити переспам.
- Методу отримання
Виділяють 3 основні категорії посилань:
- Природні – найкращі для лінгбілдингу. Вони з’являються тоді, коли на Вашому сайті знаходиться цікава та корисна інформація, на яку хтось безоплатно посилається на власний розсуд. Їх частіше одержують великі компанії, відомі в ніші.
- Партнерські – сюди відносять лінки, які отримують на взаємовигідних умовах, тобто, коли Ви звертаєтеся безпосередньо до власника сайту або веб-майстрів, і просите розмістити посилання. Ви також можете розмістити лінк на сайті партнера на власному майданчику.
- Користувальницькі – залишаються у постах та коментарях. У 2025 році цінність таких посилань знизилася, оскільки алгоритм ставиться з недовірою до форумів, які мають велику кількість зворотних посилань на різні сайти.
Методи лінкбілдингу
Можна уявити ідеальну ситуацію, коли посилання на Ваш сайт з’являються природним чином без Вашого втручання. Але на практиці така ситуація практично неможлива. Вам доведеться проводити цей процес, використовуючи різні методи. Сучасні SEO-фахівці поділяють всі підходи до формування linkбілдингу на 3 категорії.
Білі методи
Це способи нарощування маси посилань, які дозволяють отримувати користувачів, не порушуючи правил пошукової системи. Це можна робити через:
- Домовленості із партнерами.
- Написання якісних статей.
- Участь у різних заходах та отримання відміток у ЗМІ.
- Краудмаркетинг.
- Аутрідж.
Для того, щоб отримувати зворотні лінки білими методами, потрібно витратити досить багато часу і результати не завжди приходять швидко. Однак варто зазначити, що результат такого просування буде набагато стабільнішим, а ризики мінімальними.
На жаль роки практики SEO-фахівців показують, що навіть якщо Ви хочете скористатися виключно білими методами, Вам доведеться витратити чимало фінансових активів на закупівлю лінків. Тому цей метод вимагатиме не лише часів на реалізацію, а й вкладення фінансових активів.
Сірі методи
Це золота середина. Вона поєднує в собі білі методики та підходи, які мають мінімальний ризик потрапляння під фільтри пошуковика.
Сюди відносяться:
- Закупівля посилань на біржах – доведеться сформувати певний бюджет і поступово набувати посилання у найбільш відповідних донорів. Алгоритм Google вже сьогодні активно накладає санкції на сайти, які використовують цю методику для розкручування.
- Лінки в коментарях на форумах – для просування крауд посиланнями Вам потрібно знайти форуми, де спілкується Ваша цільова аудиторія та розміщувати посилання лише у випадку, якщо форум відповідає тематиці. Якщо ви розмістите посилання на власний сайт на спамному форумі, є ризик отримати санкції.
Чорні методи
Професійні SEO-фахівці вивчають зміни в алгоритмах пошукових систем та використовують їх для розробки успішної стратегії лінrбілдингу. Зважаючи на значні труднощі при отриманні природних посилань, виникає свого роду тіньова сторона просування, яка по суті порушує принципи ранжування видачі, але при цьому може дати дуже хороші результати. До таких методів просування сайту посиланнями відносяться:
- Замкнуті мережі – безліч сайтів створюються під певний проєкт виключно з метою наростити масу посилань. Сьогодні вмілі фахівці успішно обходять фільтри пошукових систем та використовують такий метод для розкручування. Безумовно, ризики дуже великі. Сайти, які були запідозрені у використанні таких мереж, можуть отримати повний банк. З іншого боку, метод популярний, оскільки дає помітне підвищення позицій видачі.
- Спам та масова генерація беклінків – для такого завдання використовуються боти. Пошуковик легко розпізнає маніпуляцію і в результаті довіра до сайту може сильно просісти, як і його позиція у видачі. Поширені наслідки – санкції та блокування ресурсу.
- Приховані лінки – метод передбачає розміщення невидимого для користувачів урла. Алгоритм часто розпізнають подібний обман і поміщують сайти в тіньовий бан.
Важливо розуміти, що використання чорних методів призводить до накладення санкцій на сайти та їх блокування. Як результат Ви зіткнетеся з падінням рейтингу, просіданням позиції, зниженням трафіку, конверсії до нульового значення. А поновлення попередніх показників може зайняти місяці, в деяких випадках навіть роки.
Поширені помилки та як їх уникнути
За використання неправильних чи сумнівних методик лінкбілдингу Ви заплатите високу ціну – потрапляння під фільтри та відсутність у видачі. Тому важливо використовувати правильні підходи для формування linkbuilding стратегії. Навіть досвідчені SEO-фахівці агентства інтернет-маркетингу KEIS не починають роботу над проєктом без проведення посилального аудиту, а іноді і комплексного аудиту сайту. Тільки так вдається підібрати найефективніші інструменти та отримати бажаний для клієнта результат.
Щоб своєчасно усунути можливі проблеми, потрібно розуміти, які помилки найчастіше стають їх причиною:
- Розміщення посилань у сумнівних донорів. До сумнівних донорів відноситимуться спамні ресурси, майданчики з низьким авторитетом, нерелевантною тематикою. Якщо Ви розмістити URL на такому форумі, є ймовірність потрапляння лінка під фільтр. Вкрай важливо проводити ретельний аналіз донорів. Для цього використовуються спеціалізовані сервіси. З ними можна зібрати найбільш підходящих донорів. За статистикою серед найпоширенішими сервісами є такі:

2. Використання тільки анкорних посилань – пошукові системи вкрай підозріло ставляться до анкор у вигляді ключових слів, які становлять 95% посилального профілю. Вам важливо комбінувати різні типи посилань, щоб їхня маса виглядала природно. До того ж, бажано не використовувати анкори, що повторюються.
3. Відсутність аналізу посилального профілю конкурентів – навіть новачкам в галузі SEO-просування відомо, що аналіз маси посилань – основа побудови будь-якої стратегії лінкбілдингу. З іншого боку, важливо приділити достатньо уваги також аналізу посилальної маси Ваших конкурентів.
4. Неприродний приріст посилань – пошуковим алгоритмом вкрай важлива стабільна природна динаміка збільшення маси посилань. Посилальний вибух може призвести до санкцій та просідання рейтингу Вашого ресурсу. Для нарощування достатньої кількості беклінків потрібно багато часу, але це виправдає зусилля.
5. Використання неправильної linguilding стратегії – розробка стратегії просування для нарощування маси посилань – це цілий напрямок у роботі SEO-фахівців. Довіряти просування власного сайту слід лише професіоналам, які можуть надати реальні успішні кейси своїх клієнтів. Плюс існує велика кількість різних тактик лінкбілдингу. Можна побачити найпопулярніші з них нижче:

Висновки
Головною метою запуску сайту та його розкручування в інтернеті є збільшення впізнаваності та отримання більшої кількості активних клієнтів. Саме це основне завдання допомагає вирішити правильно спланована та реалізована зовнішня оптимізація посиланнями. Але використовувати цей спосіб просування з максимальною результативністю можуть тільки ті фахівці, які підходять до нього комплексно, використовують різні інструменти і комбінують дозволені методики.
Часті питання
Як почати розміщувати посилання на свій сайт?
Найкращим підходом вважається створення якісного контенту, який буде цікавий і корисний читачам.
Чи можна отримати хороші результати від лінкбілдингу самостійно?
Важливим етапом розробки стратегії просування буде аудит. Виконати його можна, використовуючи безкоштовні сервіси, але вони не забезпечать повну картину. Щоб уникнути труднощів, заощадити час та сили, багато власників сайтів замовляють послуги лінкбілдингу у професіоналів.
Чому не працює лінкбілдінг?
Причин може бути кілька: відсутність внутрішньої оптимізації сайту, наявність великої кількості неякісних посилань, неправильно розміщені лінки.