Який лист відправити клієнту? Автоматична розсилка — переваги, нюанси використання
Мрія кожного підприємця — створити інструмент, який буде працювати постійно та даватиме відчутний результат. У відношенні до маркетологів ця мрія виглядатиме як ефективний інструмент залучення клієнта. Бажано, щоб його розробка зайняла небагато часу і при цьому дала позитивний ефект.
Автоматичні розсилки — це те, що можна сміливо назвати “ефективним інструментом” маркетолога. Налаштувати їх можна за один раз, при цьому отримувати постійне покращення показників та власної репутації. Спробуємо розібратися, кому варто використовувати e-mail-маркетинг і як саме відбувається його налаштування.
Як працює автоматична розсилка листів?
Комунікація з клієнтом у XXI столітті відбувається через найрізноманітніші канали. Сюди можна віднести email-листи, повідомлення в месенджерах, соціальних мережах, через мобільну мережу. Частіше за все масові розсилки відбуваються з використанням саме електронної пошти. Вони є дієвим інструментом, який активно використовується в маркетингу ще з 1978 року. Зараз кількість людей, які регулярно використовують електронну пошту у власних цілях, майже досягла 2-х мільярдів. Відповідно, ефективність цього інструменту доведена.
Автоматична розсилка має ще одну назву, яка дуже яскраво демонструє її значення. Це “тригерна розсилка”, тобто ті листи та повідомлення в текстовому форматі, які клієнти отримують як відповідь від компанії на якусь дію. Це може бути зацікавленість консультацією або товаром чи активна підписка, яку потрібно кожного разу продовжувати. Розсилка відрізняється від масової тим, що має конкретну мету та відправляється клієнту у визначений термін. Завдяки налаштуванням можна персоналізувати розсилку та отримати не просто сповіщення, а залучення клієнта та цільову дію в результаті.
Трішки статистики:
- 55% компаній використовують автоматизовану email розсилку.
- Автоматизовані листи більш успішні ніж масові, і відсоток їх прочитування сягає 46%.
- Клікабельність автоматичних листів більше ніж в масових на 112%.
Один раз налаштувавши розсилку листів, Ви постійно матимете позитивний ефект та підвищите рівень сервісного обслуговування в рази.
Чому варто налаштувати розсилку листів?
Автоматизовані листи мають декілька переваг, які просто неможливо заперечити. Це:
- Постійний контакт з клієнтом — Ваш підписник та клієнт постійно буде залишатися у воронці продажів, незалежно від того, наскільки завантажений маркетолог. Особливо важливо для нових підписників чи користувачів, які тільки-но з’являються у Вашій базі.
- Економічно вигідно — створений одного разу лист буде надсилатися у відповідь на конкретну дію кожного разу, коли спрацюють відповідні умови. Виходить, що повторно залучати спеціалістів для створення нових листів, не буде потреби. Відпадає верстка та створення контенту.
- Звільнення робочого часу служби підтримки — використовуючи відповідні умови, Ви можете спростити роботу консультантів. Так, наприклад, якщо людина зареєструвалася у Вас на сайті чи скористалася інтерфейсом та оформила замовлення, у відповідь на ці дії можна створити відповідні листи. Клієнт їх отримає і зрозуміє, що дія відбулася. Звернення до консультанта не буде необхідністю.
- Створення позитивної репутації та підвищення лояльності клієнтів — завдяки персоналізації автоматична розсилка листів створює саме такі повідомлення, які потрібні кожному конкретному клієнту. Так людина відчуває себе почутою та отримує саме ту пропозицію, яка максимально цікава. Результат — лояльність до бренду на найвищому рівні.
- Ефективне підведення клієнта до завершення покупки — завдяки нагадуванню про акції, різні пропозиції, а також не закінчену дію чи закінчення термінів акційних пропозицій, Ви підштовхнете клієнта до повернення на сайт та завершення замовлення. Згідно зі статистикою, це дає можливість отримувати більший прибуток.
Враховуючи таку кількість переваг можна подумати, що автоматична розсилка — це процес, який не потребує контролю і виконується лише одного разу. Насправді це не зовсім правильно, оскільки час від часу Вам буде потрібно простежувати актуальність сценарію та пропозиції, і змінювати її за потреби. Тож, не нівелюйте значення систематичного аналізу роботи цього інструменту. Зрештою, він дійсно дає можливість отримувати гарний результат протягом довгого періоду та звільнює маркетологів від необхідності постійно створювати все більше нових листів.
Для кого важливо налаштувати розсилку листів?
Найкращим рішенням e-mail розсилка стане саме для e-commerce бізнесу, який хоче налаштувати пряму комунікацію з клієнтами. Такий інструмент суттєво розширює зону впливу та дозволяє отримувати більший прибуток. Не важливо який масштаб має Ваша компанія, адже створення листів для завершення найпростішої дії буде йти на користь бренду та покращувати сервіс.
Розберемо конкретніше як саме e-mail розсилка буде працювати у варіанті B2C моделі B2B та люкс-сегменту:
- Представникам B2C бізнесу, які є продавцями послуг та товарів, буде необхідно вибудувати конкретні листи залежно від дій клієнтів. Тут можна обрати найважливіші дії: оформлення замовлення, відправлення товару, доставку, повернення та випадки, коли клієнт не завершив замовлення на сайті. Лист-повідомлення з нагадуванням про можливість залишити відгук стимулюватиме до залучення та зворотного зв’язку. Не забувайте залишатися на зв’язку з клієнтом і після того, як покупка була здійснена.
- Бізнесу, який передбачає підписку дуже важливо залишатися на зв’язку з клієнтом, який оформив підписку на Ваш сервіс чи послугу. Буде корисним інформувати його про списання абонплати чи необхідність поповнення рахунку — це ефективний інструмент для того, аби клієнти довіряли компанії та не турбувалися про безпечність власних банківських реквізитів. Також корисно буде запровадити бонусні системи, інформація про які буде надходити за допомогою персоналізованої розсилки.
- Представникам B2B моделі, які мають вищий цінник зазвичай, дуже важливо підтримувати зв’язок з клієнтами. Втрата клієнта в такому бізнесі буде коштувати дорого. Для цього сегменту автоматизована розсилка може виглядати як інформація про необхідність оформлення нового замовлення на закупівлю чи про сплату рахунків у відповідний період. Можна також повідомляти клієнтам про можливості проведення технічних робіт. В такому листі можна розповісти як саме буде усунена проблема і сповістити, коли вона вирішена. Таке спілкування дозволить клієнту відчувати себе важливим та суттєво збільшить лояльність до компанії. Також, якщо мова йде про різні сервіси, можна запровадити навчання для роботи з Вашим продуктом.
- Представниками люкс-сегменту важливо розуміти особливості власного бізнесу, тобто той факт, що клієнт від моменту зацікавленості продуктом або послугою до її реалізації може пройти досить великий шлях. Власне, розсилка листів може виглядати тут як підштовхування до остаточного рішення — до купівлі або замовлення. Це може бути інформація про вигідні пропозиції, знижки чи акції, також про апсейли та персоналізований крос.
Тригерні та транзакційні розсилки: що це таке і як працює?
Сall to action (CTA) – це заклик до дії, який у тригерних листах обов’язковий, а у транзакційних непотрібний.
Для тригерного листа call to action повинен бути чітким, зрозумілим і пропрацьованим якнайкраще. Адже тільки таким чином Ви зможете підштовхнути клієнта до завершення дії.
Транзакційні розсилки — це ті листи, які несуть в собі інформативний характер. Можуть розповідати про зміни, підтвердження дій або скасування їх. Це може бути дія з акаунтом — відписка чи підписка, різні фінансові операції, підтвердження статусу замовлення тощо.
Тригерні розсилки набагато важливіші, адже вони працюють не тільки у відповідь на якісь дії, а й також і на бездіяльність користувача. Для бізнесу важливо пропрацювати наступні направлення тригерних розсилок — це:
- Привітання з персональними святами — серія листів або один лист, який демонструє важливість події для бренду, несе вітання та бонус, який стимулює до покупки.
- Листи на незавершені дії — часто клієнти оформлюють кошики, не завершуючи покупку, роздумуючи, наскільки їм потрібен цей товар. В такому випадку лист-нагадування буде працювати ідеально, адже дозволить клієнту повернутися до вибору.
- Листи для нерішучих клієнтів — вони часто використовуються тоді, коли клієнт переглядав товар, але перестав це робити і покинув сайт. В такому варіанті важливо підігріти його інтерес та можливо розповісти про такий товар детальніше, підкресливши, наскільки ця категорія є дійсно актуальною та виграшною серед аналогів.
- Зворотний зв’язок — такі листи часто виглядають як прохання оцінити взаємодію з компанією або користування товаром. Вони надсилаються з часом та стимулюють відгукнутися про співпрацю.
- Листи для реактивації взаємодії — вони працюють тоді, коли клієнт якийсь час не користується послугами чи не замовляє товари. Їх зміст може розповідати про цікаві пропозиції, які діють обмежений час або мають цікаву знижку саме для конкретного покупця.
- Святкові листи–привітання — такі інструменти дуже гарно працюють та дозволяють стимулювати придбання товарів у випадку, якщо вони відповідають категорії подарунка для міжнародних або загальнодержавних свят.
- Листи з інформацією про нові надходження та зміни в асортименті – це можуть бути дані про суттєву зміну напрямку роботи, оновлення асортименту, додавання різних брендів або іншу важливу інформацію.
- Інформація про зміну ціни – буде підштовхувати клієнта та може нести інформацію як про зниження вартості на конкретний товар, так і про його найближче подорожчання, що часто також дає свій позитивний ефект.
Створюємо e-mail розсилку - покроковий план
Створюючи автоматичну розсилку важливо дотримуватися такого покрокового плану:
- Побудова стратегії – важливо створити тригерну карту, яка стане загальною схемою, що демонструє всі ланцюжки, залежно від того, які дії очікуються від клієнтів та користувачів. Кожен лист має закривати конкретну задачу залежно від індивідуальних напрямків бізнесу.
- Визначення умов для надсилання листів – треба відповісти на питання: Хто є одержувачем цього листа? В яких умовах він буде надсилатися? Коли та в яких ситуаціях він буде отриманий?
- Канали комунікації – велика кількість спеціалізованих сервісів дозволить створити та налаштувати розсилку. Можна зробити її шаблонною, а можна скористатися послугами інтернет-маркетолога. Фахівець, який знається на воронках продажів, створить ефективну розсилку саме для Вашої компанії.
- Написання шаблонів листів – можна використовувати шаблони, які є в доступі в інтернеті чи на спеціальних сервісах. Також можна створити їх власноруч чи залучити фахівця зі створення контенту. Шаблонні листи непогано працюють, але персоналізовані матимуть кращий вплив на клієнта.
- Налаштування розсилки – це той етап, коли треба сегментувати Ваших користувачів, визначити час та ті події, які стануть тригером для відправлення листа. Сучасні сервіси для налаштування розсилок дозволяють визначати не тільки мету та дію, у відповідь на яку буде висланий надходити лист. Вони дозволять буквально вказати всі важливі параметри: час, дату, категорію клієнта та інші важливі характеристики.
Коли листи написані, а події, для яких вони програмувалися, визначені приходить час їх відправлення. Це не означає, що процес повністю завершений, адже дуже важливо відстежувати результати такої роботи та взаємодіяти з клієнтами. Ця комунікація дасть розуміння, наскільки ефективно працюють налаштовані розсилки. Обов’язково слідкуйте за коефіцієнтом кліків, а також визначаєте відсоток відкриття надісланих листів. Не завадить відстежувати коефіцієнт конверсії, а також відповіді на Ваші листи. Всі ці критерії дозволять зробити автоматичну розсилку Вашою ефективною зброєю, яка працюватиме на позитивний результат для покращення результатів роботи компанії.
Замість підсумків
Агенція інтернет-маркетингу KEIS як один із провідних фахівців в галузі розробки та просування сайтів в мережі точно знає, що взаємодія з клієнтом – це основа, яка дозволяє бізнесу розвиватися. Автоматична розсилка як ефективний інструмент маркетологів, обов’язкова для розробки кожному бізнесу, який поважає себе, свого клієнта та хоче заробляти більше.
Клієнт, отримуючи персональний лист, який є реакцією на його дію на сайті чи на сторінці соціальної мережі, відчуває себе важливим та стає більш лояльним до компанії. В результаті кількість відкривань таких листів, кількість переходів на сайт збільшується як і прибутки компанії.
Якщо для Вас важлива лояльність клієнтів, можливість співпрацювати з ними на постійній основі, автоматична розсилка стане Вашим ефективним інструментом. Наші фахівці допоможуть Вам створити правильні шаблонні листи та налаштувати розсилку таким чином, аби вона давала бажаний результат. Окрім вибудовування зворотного зв’язку з вашими клієнтами, ми також готові допомогти Вам налаштувати таргетовану та контекстну рекламу, покращити роботу Вашого сайту, зробити його редизайн. За необхідності ми створимо повністю новий майданчик для Вашої діяльності.
Звертайтесь тоді, коли вважаєте, що Ваш бізнес потребує зміцнення, а його результати повинні бути ще кращими.