Юзабіліті для ефективної контекстної реклами і не тільки - чому важливо подбати про це?

У Вас є сайт та вже запущена контекстна реклама, але продажів немає? Переходи на сайт присутні, користувачі приходять, але заявок не залишають? Ви маєте досить великий рекламний бюджет і постійно витрачаєте гроші на рекламу, а клієнти виходять з сайту, не купуючи? Проблема може критись у не пропрацьованому юзабіліті. В такому випадку навіть аналітика буде демонструвати велику кількість відвідувань сайту, а результату у вигляді прибутку не буде.

Юзабіліті - основа для збільшення прибутку

Зовсім не кожен сайт подобається користувачеві і далеко не кожен сайт дійсно може донести корисну інформацію до клієнта. Виникає ситуація, коли людина не отримує бажаного, відвідуючи його. Вирішити цю задачу допомогає “usability”. Термін юзабіліті показує, наскільки легко клієнтам взаємодіяти із сайтом (замовляти, підписуватись, порівнювати, купувати і т.п.), наскільки підходящим є його інтерфейс, контент, структура. Завдяки юзабіліті легко оцінити, чи досягає клієнт власної мети під час відвідування сайту. 

Інтуїтивно хочеться створювати сайти, які будуть мати величезну кількість функцій і складну структуру. На практиці фахівці KEIS знають, що важливо привертати увагу користувача і при цьому робити зручний сайт, яким легко користуватися. Сайти, створені в маркетинговій агенції, які Ви можете побачити в портфоліо, є прикладом інтуїтивно зрозумілих ресурсів з високою конверсією і величезною кількістю відвідувань. В процесі їх розробки фахівці багато часу приділяють тому, аби користувач міг легко зорієнтуватися та отримати те, що шукав. Пропрацьоване юзабіліті та SEO-оптимізація є пріорітетами, оскільки саме такий підхід гарантує високі результати рекламних кампаній.

Як погане юзабіліті шкодить контекстній рекламі?

Співробітникам агенції достеменно відомо, що юзабіліті сайту є ключовим аспектом в побудові успішної рекламної кампанії, оскільки клієнти, які переходять на сайт з реклами, можуть швидко його покинути, розуміючи, що не знайдуть там відповіді на власні питання. Відсутність пропрацьованої юзабіліті суттєво знизить ефективність контекстної реклами через незрозумілу навігацію та відсутність інформації. 

Саме тому, перш ніж почати налаштування таргетингу чи контекстної реклами, фахівці агенції KEIS пропонують клієнтам пропрацювати саме usability сайту та виконати всі потрібні дії для того, аби мінімізувати відтік клієнтів. Такі послуги дозволяють зменшити вартість реклами, а отже – зекономити гроші. Тож, покращуючи користувальницький досвід, Ви зможете вплинути на всі важливі аспекти діяльності компанії та отримаєте відчутний результат значно швидше.

 

Головні принципи та критерії юзабіліті

Проведення робіт по тестуванню сайту передбачає аналіз величезної кількості елементів ресурсу. Потенційні проблеми дозволяє виявити аналіз навігації, інтерфейсу за стандартами юзабіліті, які відомі фахівцям. Дуже важливим буде оцінка дій користувачів на сайті та вивчення їх поведінки, оскільки таким чином вдається зібрати реальні відгуки, анкетуючи та опитуючи клієнтів, а також швидко внести зміни у роботу ресурсу. До речі, завдяки такому підходу вдається зрозуміти, які саме сторінки є найбільш привабливими, проаналізувати їх та виявити закономірності. 

Usability – це комплекс факторів, який впливає на результат взаємодії клієнту із ресурсом.

Для того, щоб визначити, наскільки сайт зручний та привабливий для клієнта обов’язково береться до уваги: 

  • Контент – його якість, корисність, структурованість.
  • Дизайн – він повинен привертати увагу та не заважати клієнту отримувати важливу інформацію. 
  • Особливості завантаження сторінок – важливо, аби це віднімало якомога менше часу. 
  • Пропрацьована структура – чим зрозумілішою вона буде, тим краще працюватиме ресурс. 
  • Легкий пошук потрібної інформації, зрозуміла навігація. 
  • Відсутність технічних проблем, які б не дозволяли завершити клієнту дію, а також впливали на швидкість завантаження сторінок.

 

Важливо, аби сайт ефективно працював, тобто давав користувачу можливість швидко знайти саме те, що йому потрібно. Для цього треба пропрацювати структуру, а також сторінку, де можливо здійснювати різні дії. Тобто, кількість функцій та опції, які можна робити, повинна бути достатньою, але при цьому не перевантажувати увагу клієнта. Повторний візит на сайт та швидка орієнтація клієнта дозволяє оцінити якість його структури та сказати, що вона дійсно продумана правильно.

Сайт повинен мати корисну інформацію, яку клієнт має отримати одразу. Якщо Ваша мета донести до клієнта інформацію та спровокувати його на замовлення послуги або товару, придбання виробів, а також підписку на розсилку, концентрація на цих критеріях та аспектах дозволить досягти мети. 

Спробуємо розібратися у тому, якими є основні принципи правильного юзабіліті і як це виглядатиме на практиці.

Структура сайту - головний фундамент для досягнення мети

Найбільш популярним варіантом структури сайту є ієрархічний тип, який дозволяє створити головний розділ, надати йому категорії, підкатегорії та заповнити їх матеріалами або картками товару. Частіше всього такий формат структури ідеально підходить для інтернет-магазинів. Структурування полягатиме не лише в наявності відповідних елементів сайту, а й в наповненні його відповідною інформацією. Вона повинна відповідати тематиці і не бути занадто далекою від основного направлення діяльності компанії. 

Навігація сайту - легкий доступ до різних елементів 

Шлях клієнта до потрібного розділу сайту не повинен бути занадто довгим. Плюс, важливо мати змогу швидко повернутися в попередні розділи та на головну сторінку. Для цього використовуються сучасні техніки програмування та структурування: 

  • Посилання на головну сторінку. 
  • Інформація про шлях, який подолав клієнт на сайті – так звані “хлібні крихти”, які є маркерами і дозволяють з легкістю повернутися до потрібного розділу. 
  • Карта сайту – вона дозволить зорієнтуватися та знайти потрібний елемент сайту. 

 

Можливе використання такого елементу як “пошук на сайті”, який дозволяє зорієнтуватися в багатосторінковому ресурсі. Взагалі професійні фахівці з програмування вважають наявність кнопки пошуку просто must have для всіх великих ресурсів. 

Швидкість завантаження - важлива характеристика комфорту

Знаходячись у позиції клієнта, який намагається завантажити будь-який сайт, Ви напевно стикалися з такою ситуацією, коли Ви не можете цього зробити з різних причин. Враховуючи те, наскільки високим є темп сучасного життя, зрозуміло, що жоден користувач не може очікувати декілька хвилин на завантаження однієї сторінки з інформацією. Тому – скоріш за все після декількох секунд відсутності інформації, він просто закриє вкладку і звернеться до конкурента. 

Серед методик, які дозволяють підвищити швидкість завантаження сторінок є: 

  • Видалення зайвих графічних та анімованих фрагментів. 
  • Використання невеликої кількості рекламних банерів.
  • Правильний підбір серверу для того, аби в результаті отримати максимальну швидкість завантаження сторінок. 
  • Підключення кешу, що дозволить частково зберегти інформацію у клієнтів, таким чином суттєво прискорюючи повторне завантаження сайту. 
  • Використання спеціальних інструментів для зменшення розмірів та характеристик зображень. 
  • Мінімізація CSS, Java Script, зайвого коду.

 

Потурбуватися про швидкість завантаження сайту вкрай важливо саме для того, аби утримати клієнта.

Дизайн - основа, яка дозволяє сконцентрувати увагу

З одного боку дизайн сайту дуже суб’єктивна річ, оскільки виміряти, що дійсно подобається, а що зовсім не підходить для клієнтів занадто складно. З іншого боку є умовні характеристики якості дизайну, які дозволяють оцінити професіоналізм фахівця та спрогнозувати реакцію під час взаємодії з ресурсом. Основою, яка буде максимально позитивно впливати на юзабіліті, буде використання мінімалістичних рішень, сучасних тенденцій, актуальних трендів. Важливо, аби на сайті була мінімальна кількість елементів, які будуть відволікати користувача від основної мети, а навпаки – дозволять сконцентруватися та зорієнтувати увагу на конкретних речах. 

Сучасний дизайн сайту – це: 

  • Акуратні, стримані елементи, пропрацьовані до деталей. 
  • Відповідність колірній гамі та брендбуку компанії, а також використання кольорів залежно від потрібних акцентів. Так, наприклад, текстова інформація повинна контрастувати та бути помітною.
  • Використання читабельних шрифтів, які адаптуються під різні розміри екранів, а також мають таку відстань між рядками та літерами, яка дозволяє з легкістю ознайомитися з усім текстом.
  • Правильне розміщення – дозволяє клієнту повною мірою ознайомитися з перевагами товару або послуги, зрозуміти особливості співробітництва. 
  • “Ні” перевантаженості та непотрібним елементам, які відволікають від основної дії. 

 

З кожним роком стандарти в дизайні набувають нових форм. Регулярно застосовуються різні рішення, створюються цікаві комбінації стилів та елементів. При цьому, перелік, який ми надали, є “золотим стандартом”. Його важливо враховувати під час розробки власного дизайну. Занадто яскраві рішення, що виглядають новаторські, можуть бути незрозумілими клієнту. Вони скоріш за все призведуть до погіршення юзабіліті. 

Контент та наповнення - важливий етап на шляху до здійснення дії

Від того наскільки якісно буде викладений контент на Вашому сайті буде залежати реакція клієнта та його рішення на користь замовлення чи навпаки – відмови від покупки. Тож, зконцентрувати увагу на написання SEO-оптимізованого контенту, який буде відповідати вимогам, важливо. Не забувайте перевіряти наявність помилок в публікаціях, а також використовувати різноманітні графічні елементи та виділяти текст таким чином, аби він мав відповідну структуру та виглядав цікавіше. За рахунок таких елементів вдається достатньо швидко перевести увагу клієнта на конкретні фрази.

Гарна функціональність сайту без помилок

Перед тим, як довести користувача до власного ресурсу та дозволити йому перебувати на Вашому сайті важливо пропрацювати всі окремі елементи сторінок. Бажано виконати технічний аудит – він спрямує увагу користувача правильно та дозволить уникнути величезних помилок в майбутньому. Бажано позбутися битих посилань, різних помилок, пов’язаних із кодом або дублюванням сторінок, яке можливе при створенні. 

Адаптація сайту під мобільні пристрої

Враховуючи тенденцію до збільшення користувачів, які шукають інформацію та замовляють товари в інтернеті, важливо покращувати взаємодію з клієнтом саме за рахунок адаптивного дизайну та функціоналу сайту. Цей фактор останнім часом дуже сильно впливає саме на користувальницький досвід, а отже – важливий для кожного власника порталу, незалежно від його сфери діяльності.

Тестуємо юзабіліті сайту

Оцінити якість usability Вашого сайту дуже важливо в процесі розробки, а також після завершення всіх робіт. Аналітика буває 2-х видів: кількісна та якісна. Важливі дані та цифри, які дозволять оцінити юзабіліті – це час завантаження сайту, швидкість пошуку потрібної інформації. Якісною ж буде стабільність роботи, контент та функціональність ресурсу загалом. Щоб оцінити всі ці аспекти та зрозуміти, чому відвідування сайту нижче, а користувачі швидше покидають Ваш сайт або збільшився відсоток відмов, може знадобитися більш глибокий аналіз. 

Для того, аби стало зрозумілим, наскільки ресурс відповідає потребам Вашої цільової аудиторії, важливо знайти відповіді на основні питання: 

  • Чи узгоджені між собою елементи сайту? 
  • Наскільки інформативними та якісними є тексти, що розміщені у відповідних розділах? Вони дають відповіді на питання клієнтів?
  • Скільки часу займає пошук потрібної інформації та відповідного розділу сайту? 
  • Скільки часу завантажується сторінки сайту? 
  • Як швидко можна отримати інформацію про діяльність компанії? 
  • В який момент клієнт вирішив покинути сайт? 

 

Вихід з сайту – це “лакмусовий папірець”, що прекрасно демонструє ефективність робіт по покращенню юзабіліті. Чим меншим є відсоток відмов та виходу, тим краще користувальницький досвід та юзабіліті. 

Фахівці маркетингової агенції KEIS виконують  юзабіліті аудит, який допоможе визначити рівень комфорту під час взаємодії з ресурсом. Такий аудит передбачатиме: 

  1. Збір статистики завдяки Google Analitics – цей сервіс дозволяє відстежувати активність користувачів завдяки використанню конкретних інструментів.
  2. Використання веб-інструментів для тестування – мова йде про спеціалізовані сервіси, які дозволяють знайти та ідентифікувати помилки порталу. 
  3. Збір даних від аналітиків, які будуть отримані в процесі активного користування ресурсом.
  4. Спостереження та перевірку якості взаємодії користувачів із ресурсом на практиці – для цього може використовуватися анкетування, опитування, розсилка або телефонні дзвінки. 

Компанія KEIS як провідний фахівець в галузі інтернет-маркетингу пропонує власним клієнтам величезний перелік послуг із розробки сайтів з авторським дизайном. Якщо Ви вже маєте власний ресурс і хочете зрозуміти, наскільки правильно він побудований, чи варто його використовувати в подальшому для налаштування рекламної кампанії, Ви можете замовити аудит у фахівців. 

Розрахувати вартість проекту

Дайте відповідь на кілька запитань у формі нижче, щоб ми розрахували вартість для Вашого бізнесу, а також дізнайтесь про потенціал Вашого сайту

[messenger_widget]

Замовити послугу

Ми підготуємо для вас найкращу пропозицію
щодо збільшення кількості клієнтів!

Замовити звінок

Ми підготуємо для вас найкращу пропозицію щодо збільшення кількості клієнтів!
Main Icon
Viber Icon WhatsApp Icon Telegram Icon