Технічна чистота тексту: як писати, щоб потрапити в AI Overview від Google?
Що являє собою таке поняття, як технічна чистота тексту? Якщо розглядати його в контексті копірайтингу та SEO, то це певний набір параметрів і показників, які визначають відповідність тексту вимогам пошукових систем і його придатність для просування.
Технічна чистота – це насамперед унікальність тексту, його нудотність (заспамленість), водність та інші параметри, що впливають на якість і видимість тексту з погляду пошукових роботів. У ширшому сенсі, технічна чистота тексту означає відсутність у ньому помилок, неточностей, зайвих повторень та інших чинників, що заважають сприйняттю інформації та знижують її якість.
Як потрапити в AI Overviews, дотримуючись технічної чистоти тексту?
Щоб ваш контент вважався технічно чистим і потрапляв у блок видачі AI Overview від Google, слід дотримуватися кількох важливих умов:
- висока унікальність тексту (процентне співвідношення тексту, що не збігається з контентом, уже розміщеним у мережі);
- мінімальна нудота або заспамленість (частота повторення одних і тих самих слів і фраз у тексті, що може негативно впливати на його сприйняття та оцінку пошуковими системами);
- мінімум води (наявність у тексті великої кількості малозначущих слів і фраз, які не несуть смислового навантаження);
- грамотність і стилістика (дотримання правил граматики, пунктуації та використання виразних засобів мови, що робить текст більш зрозумілим і приємним для читання);
- структура і форматування (логічне розташування абзаців, використання заголовків, списків та інших елементів форматування, що полегшують сприйняття інформації).
- відсутність фактичних помилок (точність і достовірність поданої інформації).
Дотримання цих критеріїв технічної чистоти допомагає зробити текст більш читабельним, інформативним і привабливим для пошукових систем, що зі свого боку сприяє його успішному просуванню.
Чому важливо уникати “порожніх” текстів в епоху штучного інтелекту
Таке поняття, як “вода” – це чудово на відпочинку або в басейні, але надмірно водні та заспамлені тексти можуть стати серйозною проблемою в епоху активного розвитку штучного інтелекту. На жаль, технічно чистий SEO-контент в епоху інструментів ШІ стає дедалі складніше знайти.
Якщо з унікальністю текстів усе більш-менш зрозуміло (досягти її допомагають спеціальні програми з перевірки на плагіат), то з такими поняттями, як заспамленість, водність або нудота, у багатьох авторів-початківців виникають певні проблеми.
У результаті на світ з’являється неякісний контент, який з мінімальною ймовірністю потраплятиме в результати видачі AI Overview від Google. Що ж собою являють “порожні” або, як їх ще називають, “технічно брудні” тексти? Давайте розбиратися.
Мінімум слів, більше сенсу
Якщо пояснювати простими словами, то це:
- додавання в написаний контент усіляких слів, які конкретно не стосуються теми;
- додавання непотрібних слів;
- ускладнення тексту, що призводить до стомлення для читача.
“Пустушка” виникає, коли автори вставляють фрази та речення, щоб текст здавався більш змістовним та інформативним.
Розглянемо простий приклад такого контенту:
“Літо вже близько. Влітку багато хто любить ходити на пляж або до аквапарку плавати, інші – кататися на велосипеді або гратися з собаками в парку для вигулу собак. У парку “Валенсія” є безліч розваг для вас і вашої родини. Не встигнеш озирнутися, як настане осінь, приносячи з собою опале листя і прохолоду, а діти повернуться до школи. Отже, вирушайте сьогодні в парк Валенсія і насолоджуйтеся прекрасною літньою погодою якомога більше і частіше!”.
Мета попереднього абзацу – спонукати читачів відвідати парк Валенсія, але весь додатковий матеріал затьмарює суть. Відвідувачі веб-сайтів сьогодні не читають веб-сторінки, а переглядають їх у пошуках потрібної інформації.
Тому вам потрібно привернути їхню увагу з першого речення й утримувати її з кожним наступним. Читачі шукають джерело, яке швидко і лаконічно надає їм необхідну інформацію. Порожня трата часу на ознайомлення з подібним контентом – повна протилежність.
Ось деякі речі, які можуть додати витрати часу кінцевого читача вашого тексту:
- твердження фактів, які вже очевидні для читачів;
- матеріали, які не стосуються теми;
- кліше, дотепи, сленг і незрозумілий жаргон;
- контент, який може бути інформативним, але не має відношення до теми.
При цьому ви легко можете виділити свій якісний контент серед конкурентів, просто не створюючи “порожнього” тексту.
Оптимізація тексту для ШІ вкрай важлива, тому абзац, який ми розглядали вище, можна переписати так: “Літо тут недовго, тож завітайте до парку Валенсія, щоб насолодитися улюбленими заняттями в теплу погоду”.
Чому марнування часу читача неприпустиме в епоху ШІ?
Більшість контент-агентств, власників блогів і клієнтів вважають витрату часу небажаною, оскільки це шкодить як читачам, так і SEO. Зіткнувшись із зайвою “водою”, багато читачів швидко йдуть і шукають інші джерела.
Це збільшує показник відмов веб-сторінки, що негативно позначається на її видачі пошуковими роботами і SEO-просуванні. Ба більше, пошукові системи сьогодні, як правило, заохочують сайти, що надають оригінальний, корисний і технічно чистий контент.
Написання заспамлених і “водних” текстів – це прояв неповаги до читачів, оскільки створюється враження, що їхній час нічого не вартий. Читачам доводиться розбиратися в блоках щільного тексту, тільки щоб виявити, що там нічого немає. Розчаровані й роздратовані, ваші читачі швидко покинуть ваш сайт і можуть більше не повернутися.
Сучасні автори конкурують з інструментами штучного інтелекту
Сьогодні автори конкурують з інструментами штучного інтелекту, такими як ChatGPT і Jasper, за право писати унікальний і якісний контент. У багатьох випадках інструменти штучного інтелекту замінюють авторів.
Одне дослідження показало, що 48% компаній використовують ту чи іншу форму ШІ, а 58% компаній, що використовують ШІ, використовують його для створення контенту. За останніми даними, у маркетингу та рекламі 37% компаній використовують генеративний ШІ у своїх процесах. Проблема в тому, що сучасні інструменти ШІ поки ще не досконалі і генерують багато “порожнього” тексту.
Інструменти ШІ можуть знизити витрати компаній на написання контенту і створювати контент, достатній для деяких додатків. Однак багато провідних контент-агентств забороняють використання інструментів ШІ при створенні контенту. Одна з причин полягає в тому, що сучасні тексти з використанням ШІ неглибокі і створюють порожній зміст.
Інструменти ШІ призначені для сканування наявного контенту, пошуку в ньому закономірностей і використання їх для створення нового контенту. Таким чином, одні й ті самі слова та фрази часто використовуються в тексті кілька разів, що створює враження повторюваності. Інструменти ШІ часто генерують безліч слів і речень, які роблять текст “технічно брудним”, навіть якщо він при цьому унікальний.
Уникайте слів-“паразитів”
Слова-паразити – це ще одна причина неякісного і технічно брудного контенту. Слова-паразити роблять речення невиправдано довгим, не додаючи при цьому додаткової цінності. Їх часто додають для збільшення кількості слів, але вони ускладнюють розуміння тексту і затуманюють суть.
Розглянемо приклади використання слів-паразитів.
Приклад 1:
“Ракета досягла достатньої швидкості, щоб успішно вийти на орбіту нашої планети й обігнути поверхню Місяця”.
Технічно чистий текст має виглядати приблизно так: “Ракета успішно стартувала і обігнула Місяць”.
Приклад 2:
“Лабораторія кафедри має у своєму розпорядженні велике обладнання, яким студенти можуть скористатися, якщо захочуть особисто ознайомитися з принципами, що вивчаються в класі”.
Технічно чистий текст: “Студенти можуть використовувати лабораторію кафедри для подальшого ознайомлення з темами, що вивчаються в класі”.
Приклад 3:
“У зв’язку з невтішним прогнозом про негоду, що насувається, ми, на жаль, змушені відкласти запланований корпоративний пікнік на пізніший термін”.
Краще написати так: “Прогнозується дощ, тому нам доведеться перенести корпоративний пікнік”.
Правила ефективного письма
Дотримання деяких основних правил ефективного письма допоможе вам уникнути зайвих слів “паразитів”. Ось деякі з них:
- Пишіть якомога менше речень, пишіть коротко, зрозуміло і без професійного жаргону.
- Уникайте кліше і слів-паразитів, таких як “усім відомо” або “на думку багатьох” тощо.
- Ілюструйте свої думки захопливими історіями та релевантними прикладами, щоб оживити текст.
- Читання тексту вголос допоможе вам знайти помилки та покращити якість і плавність письма.
Хороші письменники постійно прагнуть до вдосконалення своєї майстерності. Дотримання рекомендацій, подібних до наведених вище, допоможе вам поліпшити якість ваших текстів.
Інші способи уникнути зайвих слів
Ось ще кілька способів підвищити якість вашого тексту й уникнути зайвих слів:
- Проведіть дослідження.
Помилки часто виникають, коли автори не знайомі з темою і додають слова та речення, щоб текст виглядав більш змістовним і переконливим. Пишіть на теми, на яких ви розумієтеся, і проводьте достатньо досліджень, щоб гарантувати створення якісного контенту, корисного для читачів.
- Складіть план своїх думок.
Перш ніж писати, подумайте про створення плану, в якому перераховані основні моменти, які ви плануєте висвітлити у своїй статті. Це допоможе вам зосередитися і не йти на сторонні теми.
- Знайте свою аудиторію.
Точно визначте, для кого призначена ваша стаття. Подумайте про створення портрета покупця для вашої цільової аудиторії, який відображатиме її інтереси, проблеми та цілі. Це допоможе вам створювати контент, цінний для ваших читачів і такий, що відповідає їхнім потребам.
Висновок або як створювати зрозумілий і прямий структурований контент
Основне завдання кожного автора полягає в тому, щоб писати зрозумілий і простий контент для ранжування в Google AI Overviews. При цьому правила написання контенту, який буде технічно чистим, досить прості.
- Вам слід відповідати на запитання простими і доступними словами та виразами. Пишіть текст, що складається з коротких і простих речень. Уникайте складних для розуміння читача слів і пояснень.
- Перед написанням технічно чистого контенту варто ретельно продумати структуру тексту. Завжди варто починати важливі абзаци з основної ідеї, яку згодом можна буде розвинути і “розжувати” для кінцевого споживача контенту.
- Ніколи не ховайте відповіді на поставлені запитання глибоко в тексті. Замість цього розміщуйте їх логічно там, де Google може їх легко знайти. Крім того, завжди варто використовувати заголовки, що відповідають пошуковим запитам.
Фахівці з просування контенту та потрапляння його в блок видачі Google AI Overview рекомендують завжди розбивати складні ідеї на прості складові частини. Важливо використовувати приклади, які допомагають пояснити складні концепції. Переконайтеся, що ваш контент зрозумілий будь-кому, навіть якщо він нічого не знає про тему. Крім того, переконайтеся, що ваш текст добре читається.
Багато експертів, які надають послуги з написання контенту, досягають успіху у створенні технічно чистих текстів. Вони знають, як зробити складні деталі простими. Вони також знають, як організувати контент для систем штучного інтелекту. Тому вони можуть допомогти підвищити ваші шанси на появу в оглядах.