Ключові слова у просуванні сайту — чи потрібно використовувати у 2025 році? Як це робити правильно?
Як і раніше, у 2025 році використання ключових слів даватиме сайту цільовий трафік, підвищення конверсії та покращення рейтингу. Алгоритми Google та інших пошукових систем виділяють ключові слова та ранжують сторінки залежно від того, наскільки їх зміст відповідає потребам шукача. Якщо Ви розробляєте власний сайт або вже маєте ресурс та хочете зробити його успішним, дуже важливо звертати увагу на ключові слова, підбирати їх, орієнтуючись на зміни та поточні тенденції.
Фахівці КЕЙС дуже добре знають наскільки важливим є коректне використання ключових слів та добре розуміються на їх правильному підборі. Якщо Вам потрібно проаналізувати якість Вашого ресурсу та зрозуміти наскільки інформація на сторінках відповідає запитам клієнтів та потенційних користувачів, Ви можете звернутися за безкоштовною консультацією. SEO-фахівці KEIS допоможуть побудувати нову маркетингову стратегію, аби Ваш ресурс посів топові позиції значно швидше.
В статті спробуємо розібратися які саме ключові слова у 2025 році допоможуть Вам досягти успіху і як правильно їх використовувати.
Трішки статистики
В минулому періоді з 2023 по 2024 рік ринок пошукової оптимізації збільшився на 18,3%, що у твердому вимірі становить 13,8 мільярдів доларів. Прогнози на майбутні 5 років стверджують, що цей показник зросте до 129,6 млрд доларів. Відповідно, не дивлячись на активне залучення штучного інтелекту та зміну в особливостях використання ключовиків, пошукова оптимізація прогнозовано буде однією з найбільш прибуткових послуг. Вона дозволить бізнесу заробляти більше та швидше.
Відрізнятимуться не тільки цифри та об’єми коштів, а й також підхід до формування стратегії SEO. Наприклад, замість бездумного використання великої кількості ключів в 2010-х роках, в 2030-х буде актуальна контекстуальна мова та природне викладення матеріалу. Так клієнт отримає більше інформації простішими словами. Користувальницький досвід та відповіді на запитання – основа успішного SEO у 2025 році.
Ключові слова важливі не тільки для алгоритмів пошуковиків, адже їм вдається відстежувати сторінку Вашого сайту, демонструвати її потенційному клієнтові. Їх використання дозволяє вибудувати правильний діалог із клієнтом, змотивувати його, реалізувати його потреби та донести інформацію. Бізнес отримує від такої взаємодії багато переваг: починаючи від того, що клієнти стають більш обізнаними в тематиці, завершуючи можливістю довести читача до цільової дії.
Ключові слова як важлива частина цифрового маркетингу
Цифровий маркетинг реалізується завдяки використанню сучасних пошукових технологій, в тому числі SEO. Фахівці KEIS на практиці знають, наскільки важливо почати займатися сео-оптимізацією на етапі проєктування веб-сторінки. Продумана структура сайту, правильно підібрана інформація та адекватна пошукова оптимізація дозволяють отримати той самий результат. Такий сайт швидко вийде в ТОП та буде помітним клієнтам у відповідному регіоні. Якщо роботи почати коли ресурс готовий, можуть виникнути доволі серйозні проблеми. Вони будуть пов’язані з неможливістю відстежити його в мережі через неадекватну пошукову оптимізацію. Неоціненно важлива правильна структура сторінки, контекст, у якому поставлені ключові слова, а також загалом ідея, що несе конкретна стаття.
Тож, оптимізуючи сайт та інформацію, яка розміщена на ньому, Ви не просто отримуєте шаблон для покращення власних результатів. Таким чином Ви:
- підвищуєте видимість ресурсу;
- привертаєте більше трафіку;
- підводите цільову аудиторію до завершення дії.
Не варто думати, що активне використання штучного інтелекту та голосового пошуку знижує важливість ключових фраз – зовсім навпаки. Тепер у 2025 році, коли ШІ використовується постійно та всюди, фахівцям потрібно враховувати особливості написання тексту саме з урахуванням голосових команд.
В будь-якому випадку правильне використання SEO та розуміння його принципів і буде основою цифрового маркетингу, який дозволить бізнесу стати успішним в мережі.
3 тенденції просування на основі ключових слів
Завдяки ключовикам пошукові алгоритми можуть визначити основну думку на Вашому сайті та співставити її з пошуковим запитом користувача. Але, кожного разу виникають нові фактори ранжування, які слід враховувати під час написання контенту та побудови структури сторінок. До прикладу, використання мобільних пристроїв збільшило потребу в адаптації контенту для маленьких екранів. Покращення користувацького досвіду потребує написання статей не для систем та алгоритмів, а для живих людей. Однак, неможливо уявити собі успішний SEO без використання відповідних ключових слів.
Тенденції оптимізації змінюються кожного року і на 2025 будуть максимально актуальними:
- Використання ШІ.
- Запити з нульовим кліком.
- Голосовий пошук.
Нівелювати значення ключових слів не вийде, адже вони є своєрідним орієнтиром для будь-якого користувача та маркетолога. Правильно підібрані фрази, магічні комбінації слів дозволять серед величезної кількості інших сайтів знайти саме Ваш тоді, коли запит клієнта буде введений в пошук. Можна навіть порівняти підбір ключових слів із побудовою маркетингової стратегії як такої. Правильно вибрані слова виведуть Вашу компанію на новий рівень успіху, щоб отримувати більше замовлень, відгуків, зворотного зв’язку. Результат – можливість розвиватися, отримувати прибуток, будувати успішний бізнес в мережі.
Такі різні ключові слова
Ключові слова дозволяють алгоритмам відбирати відповідні сторінки та продемонструвати їх клієнтам. Вони також впливають на рейтинг сайту та дозволяють розповісти клієнту про що йдеться у конкретній статті. Інтерпретація контенту, який вводиться в пошук буде впливати на зміст та суть. Одним з найважливіших критеріїв класифікації ключових слів є їх довжина. В залежності від цього змінюватиметься й принцип їх використання та результативність. Існують ключі з коротким та довгим хвостом.
- Короткі ключові слова, які не мають довгого хвоста – це широкі поняття, які мають узагальнюючий характер.
- Ключі слова з довгим хвостом навпаки – будуть конкретними.
Як приклад, можна навести такі ключові слова «SEO» – приклад з коротким хвостом, адже це поняття максимально широке та вміщує в себе достатньо велику кількість різної інформації. А ось формулювання на кшталт «секрети SEO в 2025 році» значно більш конкретне та визначене для пошукової системи. Сказати ствердно, які з них будуть кращими неможливо, адже кожен буде важливим для правильного ранжування Вашої сторінки.
Пам’ятаєте, що саме ключовики з довгим хвостом можуть здаватися менш привабливими, адже їх шукатимуть рідше, але коефіцієнт конверсії у них буде вищим. Отже, вони будуть сильніше впливати на коефіцієнт конверсії.
Навіщо правильно вибирати ключовики і як це робити?
Правильні ключові слова – основа цифрового маркетингу, що має на меті продемонструвати користувачу найвдаліші відповіді на питання. Так підвищується видимість сайту та покращується його рейтинг. Використання ключових слів дозволить вирішити одразу декілька задач:
- Зорієнтувати Вашу цільову аудиторію – перш ніж починати пошук ключових слів для ЦА важливо розуміти її потреби та знайти фрази, які саме шукають Ваші потенційні клієнти. Так якість трафіку покращиться, як і рейтинг компанії, її позиція в топі видачі.
- Вплинути на наміри користувача, щоб не було основною метою пошуку: послуга, товар, навчання, інформація – все це можна прослідкувати, проаналізувавши ЦА. Як тільки Ви зрозумієте наміри власного користувача, Ваш контент буде видимим, актуальним, таким, який регулярно знаходять в інтернеті. Для того, щоб краще зрозуміти свою ЦА треба провести якісний аналіз, в тому числі аналіз діяльності конкурентів.
- Підвищити ефективність контенту, покращити взаємодію з пошуковиками та користувачами – покращити релевантність. Не варто орієнтуватися лише на ті ключові слова, які мають найбільші показники та частіше застосовуються. Дуже важливо підібрати їх відповідно задачам Вашого бізнесу та намірам, побажанням, зацікавленості Ваших клієнтів. В даному випадку ефективність контенту з використанням більш релевантних ключовиків буде значно більш високою.
Ресурси для пошуку ключових слів
Найважливішим етапом будь-якої стратегії цифрового маркетингу буде робота з різними сервісами для підбору семантичного ядра та пошуку ключових слів. Фактично Вам потрібно знайти чарівні слова, які для Вашого бізнесу стануть найкращим рішенням та дозволять досягти бажаної мети. Ефективнішими інструментами, що регулярно використовуються для пошуку ключовиків є:
- Планувальник ключових слів Google.
- Serpstat.
- SERanking.
- Ahrefs.
- SEMrush.
Ці платформи мають величезний функціонал та дозволяють знайти не тільки основні фрази, а й також і пов’язані з ними формулювання. Завдяки роботі з такими сервісами Вам вдасться знайти ключовики з довгим хвостом, що матимуть найкращий результат у Вашому випадку.
Пошук важливо звіряти з аналітикою, отже використовувати такі сервіси як Ubersuggest та Spyty, які дозволять проаналізувати стратегію ключових слів у Ваших конкурентів. З ними Ви визначите, що саме привертає більше трафіку на сайти. Ви вдосконалите свої сторінки та знайдете можливості для покращення власного ресурсу.
Секрети оптимізації контенту під голосовий пошук
Як відомо, в 2024-2025 роках максимально важливим правилом успішного цифрового маркетингу стає орієнтація контенту та сторінок сайту під голосовий пошук. Все більше клієнтів обирають голосові команди для пошуку інформації, а також надають перевагу голосовим помічникам. Як не дивно, але різниця між голосовим та класичним друкованим пошуком достатньо значна, тож важливо враховувати цей момент та оптимізувати інформацію у відповідності до голосових команд.
Голосові команди відрізнятимуться:
- Довжиною – частіше за все це більша конкретні та розширені комбінації слів.
- Змістовністю – вони вміщують в себе не тільки широкі категорії, а й нішеві, які потребують деталізованих відповідей.
- Формою – це частіше запитання, аніж звичайні формулювання. Наприклад, якщо раніше клієнти могли шукати в мережі формулювання по типу «SEO послуги» або «послуги з просування сайтів», то сьогодні вони шукатимуть комбінації на кшталт «як швидше просунути сайт в інтернеті», «які SEO послуги можуть допомогти в просуванні сайту» тощо.
- Характером мови – це частіше за все розмовні формулювання, які є природними для людини.
Пред SEO-оптимізатором постає задача створити такий контент, який буде відповідати на питання клієнта максимально точно та конкретно, даватиме можливість швидко знайти потрібну інформацію. Можна обрати для себе перелік питань, які відповідають ніші та Вашій послузі, що в майбутньому дозволить реалізувати більшість запитів шукача.
Адаптація контенту з ключовими словами під мобільні пристрої
Зрозуміло, що в 2025 році 90% користувачів, які приходять на сайт, використовують смартфон, тож орієнтація статей, будь-якої інформації на сайті вкрай важлива в адаптивному форматі. Тобто, перш ніж продумувати структуру сайту та інформацію, яка буде там розміщена, враховуйте це. Мобільний клієнт хоче отримати відповіді на свої питання тут та зараз без довгого очікування.
Крім того, варто враховувати такі нюанси:
- Близькість користувача – часто для того, аби отримати швидку відповідь люди обирають смартфон та шукають там конкретну інформацію, тож часу на перегляд великої кількості сайтів у них просто немає і перші 3-5 результатів видачі будуть саме тими, на які клікне читач.
- Використання слів для визначення місцезнаходження – дуже часто люди орієнтуються на близькість до конкретної компанії, ресторану, кафе, різних закладів. Тому, якщо Ви хочете надавати послуги або реалізовувати товари і звертати увагу онлайн-користувачів, обов’язково в контенті вказуйте додаткові фрази: “поряд з зі мною”, “недалеко від мене”, “в центрі Києва” тощо.
- Адаптація під мобільний пошук – створення контенту, який би відповідав потребам та побажанням користувачів мобільних пристроїв, з урахуванням можливості введення команд голосом.
Чого не слід робити з ключами в 2025 році?
Аби Ваші зусилля по оптимізації та розкручуванню сайту були виправдані та принесли бажані результати, намагайтеся дотримуватися правил використання ключових слів та не робити наступні помилки:
- Перенасичувати статті ключовиками – важливо використовувати їх природно, робити читабельними, а інформацією – збалансованою. Щільність ключів повинна становити 1, максимум 2% від загальної кількості слів, які були написані в статті. Тоді Ваш контент буде читатися логічно та вважатиметься корисним. Ви уникнете санкціонування.
- Занадто велика увага до ключових слів – сенси повинні перевищувати статистику. Це означає, що кількість фраз, яку Ви використаєте в статті може бути дещо меншою за норму, але інформація повинна бути максимально корисною, цікавою та читабельною. Використання сухих формулювань із ключами, не відповідаючи на запити клієнта зменшить зацікавленість і клієнт просто піде з такої сторінки.
- Використання старих ключів – під час підбору ключових слів важливо враховувати тематику сайту та зміну в запитах. Через декілька місяців потрібно провести повторний аналіз конкурентів, запитів з використанням різних сервісів та оновити базу ключових слів. Фахівці КЕЙС знаються на таких послугах і регулярно передивляються актуальні фрази для клієнтів аби сайти залишались на високих позиціях видачі та дозволяли власникам отримувати стабільний прибуток.
- Нехтування аналітикою – мова йде про необхідність систематичного відстежування результатів SEO-просування та розуміння, наскільки правильно діють ключі на сайті. Збір даних та їх аналіз дозволить внести зміни своєчасно та не допустити погіршення позиції сайту.
Безкоштовні чи платні сервіси - що використовувати для дослідження ключових фраз?
Починаючи роботу з планування контенту важливо зібрати семантичне ядро та розібратись, які фрази будуть використовуватися в різних статтях на Вашому сайті. Власник може скористатися безкоштовними сервісами: Ubersuggest так і Google Keyword Planner. Ці сервіси мають важливі функції в своєму арсеналі та дозволяють отримати багато інформації для планування контенту.
Досвідчені фахівці, які багато років працюють із різними майданчиками знають, що більш широким функціоналом наділені такі сервіси як SEMrush, Ahrefs та Serpstat. Частина їх платного функціоналу буде дозволяти:
- виконати базові дослідження;
- оцінити складність фраз;
- проаналізувати конкурентів;
- детально відстежити результативність цифрового маркетингу для конкретного бізнесу.
Безкоштовні сервіси також можна використовувати, але вони не дадуть такого широкого функціоналу, особливо у той час, коли конкуренти користуються платними сервісами SEO-оптимізації. В такому варіанті стратегія просування буде більш ефективною, адже фахівець матиме більше аналітичної інформації.
Фахівці KEIS працюють із різними інструментами для досягнення потрібної мети, а робота SEO-фахівця починається з відстеження рейтингу фраз, оцінки ефективності SEO-копірайтингу та продовжується плануванням подальших дій з просування. Попри те, що побудований на основі ключових фраз контент достатньо ефективно працює, важливо відстежувати його ефективність за допомогою різних сервісів та аналізувати, які сторінки привертають більше трафіку.
Існують можливості для автоматизації відстеження ефективності ключів, які збирають інформацію протягом певного періоду часу. В результаті фахівець може відстежувати різні зміни тенденції та можливості аби презентувати власникові більш розгорнуту інформацію щодо можливостей подальшого розвитку сайту.
Дуже важливо організувати роботу фахівців з SEO та контенту, які будуть працювати злагоджено. Тільки таким чином можна буде гарантувати ефективність стратегії цифрового маркетингу для конкретного напрямку діяльності.