Як дізнатися кількість зовнішніх посилань на сайт?
Зворотні посилання – основа ранжирування в пошуковій системі Google. Видача формується завдяки перевірці маси сайту. Враховуючи останнє оновлення алгоритмів, важливо оцінювати кількість посилань, що ведуть на Ваш сайт, а також їх якісні характеристики: релевантність тематиці, вагу та рейтинг довіри в Google (DR, DA та TF) джерел.
Разом з експертами KEIS допоможемо Вам розібратися, як перевірити зовнішні посилання на сайт та як часто потрібно проводити аналітику посилального профілю .
Як посилання впливають на SEO?
Беклінки (зовнішні посилання) – це гіперпосилання, розміщені на сайтах-донорах, що ведуть на ресурс, що просувається.
У попередній статті блогу «Як збільшити масу посилань?» ми докладно розібралися з тим, як відбувається ранжування веб-ресурсів та побудова видачі. Якщо коротко, всі пошукові системи, зокрема і найпопулярніша система Google, використовує з цією метою аналіз посилальної маси сайту. По суті, для алгоритмів даний фактор показує, наскільки клієнти та користувачі довіряють Вашій компанії. Рівень довіри – це рекомендація Вашої компанії, її згадка. Таким чином, діють і пошукові системи – якісні релевантні посилання будуть гарантією довіри від пошукової системи.
На перший погляд може здатися, що для успішного просування досить просто розміщувати максимально можливу кількість лінків в різних джерелах. Насправді ж, якісні параметри будуть набагато важливішими.
Пошукові алгоритми враховуватимуть:
- Довіру та авторитетність донора – сайту, на якому розміщений backlink.
- Відповідність до тематики.
- Контент та його корисність.
- Анкор, навколоанкорний текст, посилання атрибути.
- Темпи нарощування маси посилань – наскільки природно вона збільшується.
Зайва кількість зовнішніх посилань некоректно розподілить вагу, що в результаті може призвести до накладення санкцій. Тому в цілому до просування беклінками слід ставитись з особливою обережністю. Якщо Ви не маєте достатньо навичок та досвіду для реалізації стратегії, краще звернутися за допомогою до SEO-фахівців агентства інтернет-маркетингу КЕЙС. Для них побудова лінкбілдіг-стратегії, її реалізація та досягнення стабільних результатів – пріоритетний напрямок роботи з клієнтами. З професійною допомогою позиції Вашого сайту покращуватимуться в найближчій перспективі.
Навіщо моніторити зовнішні посилання?
Сайт, у якого продуманий дизайн, структура, відсутні технічні помилки, проведено якісну внутрішню оптимізацію без лінкбілдингу не зможе досягти високих результатів видачі. Не варто розраховувати на те, що без Вашого втручання інші сторінки та Ваші клієнти активно розміщуватимуть посилання на сайт, наводячи трафік і збільшуючи масу посилань. У цьому питанні працює лише комплексний професійний підхід.
Є 3 основних причин чому варто перевірити зворотні посилання на сайт:
- Для відсіювання нерелевантних, шкідливих та спамних посилань, яких слід позбавлятися, інакше пошукові системи можуть накласти санкції.
- Для пошуку нових можливостей та для побудови успішнішої стратегії лінкбілдингу. З цією метою визначають як власні посилальний профіль, а також виконують аналіз посилальної маси конкурентів.
- Для контролю та розуміння приросту нових лінків за певний період часу. Сюди також слід віднести можливість відстежити джерела донорів та вплив нарощування маси посилань на видимість сайту в пошуковій видачі.
Аналіз бэклінків також дозволяє зрозуміти, у якому контексті використовуються посилання на Ваш ресурс. Буває так, що конкуренти можуть використовувати негативний контент, що погіршує Вашу репутацію. Також важливо знайти nofollow і ті лінки, які використовуються в неправильному контексті, оскільки в такому випадку вони не принесуть бажаного результату і можуть зашкодити.
Розуміючи, наскільки важливо проводити аналіз маси посилань, у Вас швидше за все виникне наступне питання – як це робити правильно? Така інформація не збирається вручну SEO-фахівцем, а виявляється в автоматичному режимі – з використанням різних сервісів. Вони можуть бути безкоштовними та платними. Поговоримо про них докладніше.
Безкоштовні сервіси для пошуку зовнішніх посилань
Сервіси для аналізу зовнішніх посилань надають цілий комплекс показників своїм користувачам. Використовуючи їх, Ви отримаєте загальну інформацію, але збирати аналітику та використовувати ці дані буде складно. Для розуміння глибинних проблем та побудови якісної стратегії посилального просування буде потрібен розширений аналіз. Його пропонують платні послуги.
Безкоштовно можна скористатися трьома сервісами:
1. Google Search Console

Інструмент Google дозволяє оцінити профіль посилання. Тут є можливість вивантаження даних у таблиці, а значить – Ви зможете сортувати їх та комбінувати за різними критеріями.
Мінус полягає в тому, що Ви не зможете проаналізувати стан посилання в інших пошукових системах крім Google.
До того ж обсяг звітів тут обмежений. Ви не отримаєте історичні дані або інформацію про Ваших конкурентів. З іншого боку, для новачків інформативності GSC більш ніж достатньо. Сервіс дозволяє виконати аналіз беклінків за більшістю важливих параметрів.
- Сервіс перевірки посилань та авторитету сайту (DR)
Безкоштовний інструмент від SEO-сервісу Ahrefs. Без реєстрації та підписки творці дають можливість дізнатися кількість донорів, подивитися беклінки на Ваш ресурс, його DR. Для вивантаження даних конкурентів доведеться придбати місячну передплату.


3. Безкоштовний інструмент від MOZ: Link Explorer

Сервіс покаже:
- спам;
- авторитетність доменів;
- текст анкорів;
- беклінки конкурентів;
- кількість посилань на різні сайти.
Весь функціонал безкоштовний для користувачів протягом тестового періоду – 30 днів. Надалі, якщо Ви будете використовувати Link Explorer для аналізу анкор-аркуша та лінків, доведеться підключитися на постійний пакет послуг MOZ.
Платні сервіси для пошуку зворотних посилань
Для отримання максимально повної інформації про профіль необхідно використовувати більш глибокі інструменти для аналізу.
- Serpstat – дає можливість комплексно аналізувати профіль посилань за різними характеристиками. Сервіс пропонує безкоштовну тестову версію, але має досить обмежений функціонал. Підключаючи пакет послуг Serpstat, Ви можете збирати інформацію про анкори, донори, стан рейтингу, залежно від кількості зворотних посилань. SEO-фахівці КЕЙС стверджують, що використовувати його досить просто, але тут Ви не знайдете редиректи та графіки приросту доменів, які посилаються на Ваш ресурс. Однак, функціонал сервісу систематично оновлюється та розширюється.

2. Ahrefs – дорожчий сервіс, який також пропонує скористатися ознайомчим періодом для розуміння особливостей його роботи. Тут можна подивитися зворотні посилання, згенерувати графіки для розуміння зростання маси посилань, зрозуміти наскільки заспамлений посилальний профіль. До переваг Ahrefs відносять можливість складати максимально повні звіти та інфографіку з актуальними даними. З мінусів фахівці виділяють досить високу вартість, порівняно з аналогічними сервісами. З іншого боку ціна послуг Ahrefs пояснюється широким спектром можливостей аналітики.
3. SeRanking – пропонує цілий розділ для аналізу беклінків. Тут зібрана велика база даних, є можливість порівнювати власні показники з показниками конкурентів, а також фільтрувати та групувати посилання за потрібними критеріями. Плюс для SEO-фахівця – можливість візуалізувати масу посилань, тобто, побачити інфографіку і скласти звіти в наочному вигляді.

4. Semrush – сервіс для аналізу посилального профілю ресурсу, що просувається, і його конкурентів. Тут Ви дізнаєтеся про нові зворотні посилання на сайт, виявите втрачені лінки. Аналізувати показники можна за різні періоди часу. Підписка тут щомісячна, є можливість ознайомитися з обмеженим функціоналом Semrush протягом семиденного періоду. Інтерфейс сервісу максимально гнучкий. Тут присутні різні дані в динаміці. SEO-фахівці виділяють лише один мінус – те, що налаштовані через редирект посилання досить складно відстежити.
5. Majestic SEO – тут можна комплексно проаналізувати масу посилань, при цьому оцінюючи кількість лінків та їх якість. Сервіс пропонує багато різних функцій, корисних для SEO-фахівців, однак і підписка на нього коштуватиме набагато дорожче, ніж раніше згадані.
Враховуючи високу вартість передплати платних сервісів, часто проєкту простіше замовити аудит посилального профілю у професіоналів. До того ж, досвідчений веб-майстер не лише надасть аналітичні дані, а й складе план дій для поліпшення характеристик профілю.
Аналіз беклінків конкурентів
Згідно з прийнятими правилами зовнішньої SEO-оптимізації, піднятися до рівня ТОП-10 можна за умови аналізу стану посилального профілю конкурентів. Все просто – знаючи, як нарощується маса беклінків Вашим найуспішнішим конкурентом, Ви зможете використовувати подібні методики.
Аудит беклінків конкурентів покаже:
- перспективних донорів для Ваших лінків;
- яку вагу мають беклінки конкурентів;
- яка кількість посилань потрібна для досягнення подібних результатів;
- найефективніші підходи до побудови лінкблілдинг-стратегії;
- специфічні особливості посилальної маси та атрибути посилань.
Знаючи всі ці фактори, Ви зможете підняти позиції свого сайту швидше та ефективніше.
Важливо не копіювати підходи конкурентів точно. Слід адаптувати отримані результати під власні завдання та тематику бізнесу, намагаючись нарощувати посилальний профіль природним чином.
Оцінка якості беклінків
Пошукові алгоритми Google більше звертають увагу на якість зворотних посилань. По суті, спамні, неякісні лінки можуть нашкодити ранжируванню майданчика і призвести до зниження позиції у видачі. Саме тому важливо проаналізувати якісні показники, а саме:
- Відповідність донора тематиці – важливо, щоб платформа, форум, де Ви розміщуєте беклінк, мав схожу тематику.
- Авторитетність донора – спамні майданчики, які не мають ніякої ваги, не принесуть приріст трафіку.
- Контент – вимоги до текстової інформації зростають з кожним днем. Посилання, розміщені в спамному тексті, що не несуть жодної користі, не будуть розцінюватися пошуковою системою належним чином.
- Атрибути лінку – вважається, що кориснішими будуть лінки з атрибутом dofollow.
- Обсяг трафіку донора, його тип – найкращих результатів вдається досягти, якщо Ваші донори отримують стабільний органічний трафік і помітні у мережі.
Графічно можна уявити значимість різних якісних показників зворотних посилань в такий спосіб:

Для того щоб оцінити вищезгадані якісні показники в сервісах аналітики присутні такі метрики:
- Траст (TF, Trust Flow);
- Citation Flow (CF);
- Spam Score;
- Authority Score;
- Page Authority;
- Domain Authority (DA);
- Domain Rating (DR);
- URL Rating.
Досвідчені SEO-фахівці KEIS точно знають, як працювати з даними, які несе кожна вказана метрика. Для отримання максимально точної інформації може проводитись і ручний аналіз даних. Він може включати оцінку юзабілії, дизайну, якості контенту, наявності реклами чи інших особливостей. Побудова успішної стратегії лінкбілдингу передбачає комплексний підхід.
Що робити з неякісними/битими посиланнями?
Після збору аналітичної інформації можуть виявитись спамні, шкідливі, неякісні беклінки. Якщо вони присутні у великій кількості, результат посилального просування буде незначним, більш того, ранжування сайту може бути недостатнім. У такому разі слід відхилити небажані зворотні посилання. Це можна зробити такими способами:
- Попросити власників сайтів донорів або фахівців, які оптимізують, видалити їх. Зв’язатися буває досить складно і чекати на результат доведеться невизначений час.
- Використовувати інструмент Google – Disavow Tool. Він допомагає проігнорувати домени та URL-адреси, які Ви вносите до певного файлу. Надсилаючи файл до системи Google, Ви підтверджуєте небажання враховувати перелічені лінки для ранжування Вашого сайту.
Якщо спамні або потенційно шкідливі посилання становлять менше 1% від загальної маси, Ви можете проігнорувати їх. Головне – зосередитись на отриманні беклінків від авторитетних джерел з високими якісними показниками.
Підіб'ємо підсумки
У 2025 році якість ваги посилань один з найважливіших аспектів успішного SEO-просування. Важливо підходити до цього питання комплексно та збирати максимально повну аналітичну інформацію. Висока конкуренція у ніші, непрофесійний підхід можуть зіграти злий жарт та призвести до небажаних наслідків. Для успішного просування посиленнями краще скористатися послугами професіоналів, які пропонують весь перелік необхідних послуг і можуть гарантувати успішний результат.
Часті питання
Як часто потрібно підраховувати кількість посилань?
Аналізувати метрики для розуміння стану профілю варто при запуску проєкту, при зміні стратегії посилального просування, внесенні коректив. Надалі рекомендовано збирати аналітику щороку.
Коли потрібно робити аналіз профілю посилань?
Якщо сайт не просувається в пошуковій видачі або відбулося різке падіння позицій, варто проаналізувати профіль посилань. Цілком можливо, що кількості беклінків недостатньо або є проблеми з наявними зворотними посиланнями.
Чи можна зібрати всі дані щодо зворотних посилань самостійно?
Власник сайту може провести загальний аудит маси посилань за допомогою безкоштовних сервісів. Якщо ж Ви хочете отримати глибокий аналіз з рекомендаціями щодо подальших дій, краще звернутися до досвідчених SEO-фахівців. Вони мають доступ до платних сервісів, що мають повніший функціонал.
Скільки часу забере підрахунок кількості посилань?
Аудит може проводитись з використанням різних сервісів та методик. На терміни його проведення вплине ніша, кількість посилань у мережі, вік сайту та рівень конкуренції. Терміни визначаються індивідуально – точну цифру Вам скаже SEO-фахівець після постановки завдань аудиту та знайомства з проєктом.